Jumaat, 19 Ogos 2011

Tinggal Kenangan...

Salam you all,

Harini masuk hari 19 Ramadhan dah.Cepat sangat masa berlalu rasanya.Dua hari yang lepas saya telah kehilangan seorang rakan saya di Continental ,tempat saya pernah bekerja dulu. Buat pengetahuan you all saya pernah bekerja di Continental sebelum saya bertukar kerja sekarang nie.

Nama timangan arwah sahabat saya tu ialah Bob. Saya kenal Bob melalui kawan saya Joe yang sama masuk kerja dengan saya di Continental dulu. Joe & Bob bertugas sebagai Engineer di Continental dan saya di bahagian office.

Dalam tempoh 2 tahun saya di Continental, saya berkawan baik dengan Joe, Bob, Fizu & Sharul,kira best friends betul masa nie. Hari-hari saya di Continental selalu dengan diorang walaupun saya berlainan tempat dengan diorang. Saya pun tak tau macam mane saya bole rapat dengan diorang kan sebab saya duduk kat office diorang sebagai Engineer of course la duduk jauh,maksudnya bangunan lain. Mungkin,sebab satu kepala and benda yang sama kitaorang suke sama2 membuatkan kiteorang rapat.

Saya nie dulu masa kerja kat Continental gaji sikit,so hanya mampu pakai motosikal jer ulang-alik dari rumah sepupu saya yang saya sewa ke office saya.berhujan berpanas la saya setiap hari.walaupun,saya rasa hidup saya susah tapi saya rasa happy time tu sebab saya ada kawan2 yang satu kepala dengan saya.

Hampir hari-hari saya akan lunch dengan Joe,Fizu,Bob and Sharul.Jarang saya makan dengan officemate saya sendiri.Makan dengan diorang bole gelak2 and takde la nak tension sebab diorang kepala gile2 and keadaan macam tu buat saya happy and tak stress.Saya selalu tumpang diorang kalo keluar makan di sekitar PJ.Naik kereta 5 orang memang sempit sebab diorang besar2 kecuali saya and Sharul yang agak comel.

Kiteorang selalu karaoke and main futsal sama2 malam minggu.kalau tak silap saya at least sebulan sekali mesti pegi karaoke and main futsal dengan diorang..Masa karaoke dulu saya suke nyanyi lagu kumpulan Ukays & Spring.Arwah Bob selalu panggil saya Ameng Spring sebab saya suka sangat nyanyi lagu Spring.Ada 1 lagu Kumpulan Spring yang selalu arwah Bob nyanyi yang membuatkan saya pon syok lagu tu,tapi saya tak ingat tajuk lagu tu...Itulah antara kenangan-kenangan saya dengan arwah Bob yang saya takkan lupakan.

Saya dapat berita arwah Bob meninggal pada hari semalam melalui FB kawan-kawan yang lain di Continental.Saya sangat terkejut sebab saya plan memag nak pegi Continental lepas raya nie nak jumpe semua kawan2 lama saya untuk menjemput majlis saya nanti.tapi nampaknya saya takde rezeki nak jumpe arwah Bob.Allah lebih menyayangi arwah.semoga rohmu sentiasa dirahmati Allah.

Sudah janji-Nya,kita sebagai hamba-Nya perlu redha dengan setiap ketentuan-Nya,kerana setiap yang hidup pasti akan mati bila tiba masa dan ketika.

Al-Fatihah.....

Sahabatmu,

-Hezri-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan